Home » , » Peluang ke Jepun Menerusi Program JENESYS 2.0 Pertukaran Pelajar

Peluang ke Jepun Menerusi Program JENESYS 2.0 Pertukaran Pelajar

Written By CENSERVE on Wednesday, May 22, 2013 | Wednesday, May 22, 2013


 Program Japan-East Asia Network of Exchange for Students and Youth (Jenesys 2.0) merupakan program yang dianjurkan oleh Kerajaan Jepun. Program ini bertujuan untuk memberi pendedahan kepada bakal peserta mengenai budaya negara Jepun di samping berkongsi kepakaran Jepun dalam bidang ekonomi, sains dan teknologi, serta industri seni kreatif. Program Jenesys 2.0 ini juga adalah sebagai platform untuk sesi perkongsian ilmu dan membina jaringan di kalangan peserta-peserta ASEAN.

Untuk makluman, program ini telah dirancang untuk diadakan sebanyak 3 sesi. Sesi pertama telah berlangsung pada bulan Mac yang lepas dan seramai 9 orang peserta telah mengikuti program ini di Jepun. Sesi kedua dijangka akan diadakan pada 25 Mei 2013 hingga 2 Jun 2013 manakala sesi ketiga dijadualkan pada 22 Jun hingga 30 Jun 2013.

Kini ianya TERBUKA kepada semua mahasiswa yang berumur 22 tahun ke bawah. Ingat, hanya sesi ketiga sahaja yang tinggal. Makanya jangan lewat dan hanya pada minggu ini sahaja, permohonan akan dilayan.

Untuk info lanjutan, sila klik 'ICON' di bawah:
    Share this article :

    Post a Comment